lørdag 23. februar 2013

Sjal Dille........

Jeg har blitt hekta på sjalstrikk.........
Og det er Haruni denne gangen også.....
eller forenklet Haruni da.
Det er jo den jeg liker best.
 
 
Denne gangen ble det strikket i Tynn Alpakka.
Det ble veldig mykt og godt.
Og fargen er aldeles nydelig.......
sjattert blå/grønn.
 
 
Mønster: Haruni
Pinner: 4
Garn: 150g Tynn Alpakka
 
 
Det var ikke enkelt å få fram den flotte fargen i dette ettermiddagslyset.
Planen var at jeg skulle ta bilder på dagtid,
men det ble glemt under forberedelsene til lillegutts bursdagsfeiring i morgen.
Har litt småtteri igjen til den feiringa så
lørdagskvelden blir brukt til å ordne det siste.
 
 
Og vinterferien er snart over,
siste dag i morgen.
Vi håper på like flott vårvær i morgen som vi hadde i dag.
Fikk virkelig vårfølelsen i dag med mildvær og sol.
Nå er det litt avslapping før det blir litt kjøkkentjeneste.
Ønsker alle mine fine lesere en fortsatt finfin helg.
 
Vi blogges snart igjen.
 
Karipia

12 kommentarer:

  1. Ååååå de sjalene dine er bare nydelige, ønsker meg ett, selger du;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Linda.
      Ja jeg selger sjalene ja.
      Ta kontakt på mail eller på facebook du Linda.

      Slett
  2. Har aldri hørt om disse sjalene før jeg leste om de her på bloggen din.
    Ligger det mønster ute på nettet, eller hvor kan det kjøpes?
    Har en tante som nok hadde blitt glad for et slikt et :)
    Fin søndag til deg :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er gratis mønster som du finner når du går inn på linken jeg har lagt ut i dette innlegget. Det er et engelsk mønster som jeg har forenklet med å strikke glattstrikk og bare bruke den siste mønsterborden fra hovedmønsteret.

      Slett
  3. Bestandig vore kreativ du....har bilde tå de som 6-7 åring, der du tydeligvis ha vore kreativ med panneluggen. Klem Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe......det hadde vært moro å sett det bildet Inger.
      Og ettersom du har bilde av meg som 6-7 åring lurer jeg på hvem du er.......jeg kjenner veldig mange som heter Inger.

      Slett
  4. Hei Kari. Bildet er tatt i Taftøysundet. Vi var på besøk hos tante Karen. Der var du også. Koselig,livlig jente med selvklippet ligg. Klem Inger,søskenbarn av faren din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du titter innom bloggen min da Inger:)
      Håper du fortsetter med det:)
      Mine fineste barndomsminner har jeg fra Taftøysundet.
      En flott plass med fine mennesker <3

      Slett
  5. Dagens skrivefeil. Skal stå ligg. Tidlig på morran. Men de som kjenner meg hadde sagt typisk Inger. Klem Inger

    SvarSlett