mandag 11. februar 2013

Lilla strikk og deilig lunch.

Min søte, lille sønn på snart 11 år kom med en liten bestilling her en dag.
Han minnet meg om at det snart er Valentines og han skule gjerne hatt en gave til kjæresten.
Jeg tenkte det holdt med en hjertekjærlighet og en hjertesjokolade jeg da..........
men neida........
Gutten ville gjerne gi henne blondepulsvanter..........
og det rører mammahjertet selvfølgelig <3
 
 
Men så hvisket han nesten når han skulle fortelle hvilken farge de måtte være i.......
for han vet at mamman ikke er særlig begeistret for lilla......hihi
Men jeg klarer selvfølgelig å strikke i lilla når  det er yndlingsfargen hennes,
bare jeg slipper å bruke det selv.
 
 
 
Og gutten ble fornøyd med resultatet,
så da gjenstår det å se hva mottakeren sier:)
 
Mønster: Blondepulsvanter
Pinner: 2,5
Garn: 25g babyull
 
I dag hadde jeg strikkelunch med 2 gode venninner her hjemme,
men det ble ikke så mye strikking på meg........
For damene ville ha hekleskole i dag.......hihi
Så da tok Karipia fram lærerstemmen og underviste:)
 
 
 
Unni ville lære å hekle glassbrikker,
og her er resultatet.
Og det ble vel 5 stk før hun dro hjem.
Flinka:))
 
 

May-Britt hadde sett seg ut en spesiell lyslykt hun ville lære.
Og den koden knekte hun med engang.

 
De fikk servert hvitløksbrød med kylling og bacon til lunch.
Og det falt i smak:)
De er ikke vanskelige å tilfredstille da,
så jeg var ikke redd for at det skulle bli likt.
 
 
 
Som du skjønner har jeg hatt en flott dag:)
Og nå skal jeg sikkert bruke resten av kvelden til å grue meg til tannlegetimen i morgen.
Jeg har tannlegeskrekk så det holder,
og syns egentlig det er rart jeg ikke har avbestilt timen denne gangen også........hihi
Jaja...... det går nok bra........(trøster seg selv)
En fin mandagskveld ønskes dere alle,
så blogges vi snart igjen:)
 
Karipia

10 kommentarer:

  1. Tuuuusen takk for god mat og koselig selskap :-) og litt hekleskole er litt lurt innimellom, for jeg trenger å få det inngitt med teskje <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Unni:)
      Hekleskole er kjekt å ha innimellom ja, både for elev og lærer:))

      Slett
  2. Så flotte pulsvanter til kjæresten og herlig med venninnebesøk på lunsj! Ha en koselig uke hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:)
      En super uke ønskes deg også.

      Slett
  3. Så søt en gutt du har og skjønner godt at han vil gi bort disse flotte pulsvarmerene. Her kom 6-åringen hjem og erklærte at han skulle på date om 2 dager og at han måtte ha på seg det fineste han hadde. De starter jammen tidlig!:-) Så flott at du har hatt så fin dag og lykke til hos tannlegen:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.
      Ja lillegutt er sjarmerende. Han har alltid vært omtenksom og det er moro når han spør etter hjemmestrikkede ting som gaver til venner.
      Søt den 6 åringen din og da........hihi De skal tidlig krøkes vettu.

      Slett
  4. Så koselig for veninnene dine at de kan komme på "strikke-kurs" hos deg :)

    SvarSlett
  5. Koselig historie som resulterte i nydelige blondepulsere.
    Lykke til hos tannlegen!

    SvarSlett