fredag 21. september 2012

Ut på tur og aldri sur.

Jeg har hatt noen dager med husmorferie hvor jeg dro
över fjorden og besøkte kusinen min Lena.
Hun er også ei strikkeglad jente så det ble mang en trivelig strikkestund.
Jeg hadde med Mariusboka til henne så hun kastet seg over Mariusstrikken med det samme.
Selv strikket jeg pulsvanter som datteren hennes Julie fikk.
 
 
Mønster:Pluviose
Pinner: 5
Garn: 70g Baby Silk Alpakka
 
Mønsteret får du oversatt her:
 
Enkle Pulsvanter i riller.
 
Legg opp 40m og strikk fram og tilbake til du har 28 riller (17cm)
Fell da de 10 første maskene og strikk rett ut pinnen, snu.
Fell så 25 masker, så du sitter igjen med 5 masker på pinnen.
De 5 maskene strikker du til du har 16 riller (10cm)
 
Sy sammen pulsvanten på vrangen og la det stå igjen
en åpning på 3cm ca 5cm fra fronten på pulsvanten.
Rett pulsvanten og sy fast reima over samtidig som du syr i en knapp til pynt.
 
 
 
Jeg strikket også et par i rosa Nepal og det gikk med 70g her også.
Og som du ser så er det knappene som gjør susen på
disse enkle pulsvantene som er bare rillestrikk.
En fin knapp kan spice opp et kjedelig plagg,
det er sikkert. 

 
Strikket mye mere mens jeg var på besøk,
men det får komme i ett annet innlegg.
 
Vi blogges snart igjen.
 
Karipia

2 kommentarer:

  1. Kjempeflotte, og så enkle! Kanskje mine siste rester etter dorthegenseren kan brukes til dette?

    SvarSlett
  2. Så flotte pulsvanter, herlige farger:-) Ønsker deg en flott helg! Klem Marianne

    SvarSlett