lørdag 4. februar 2012

Hjemmelaget Sushi.

I dag sto det Sushi på menyen her hjemme.
Det var Patrick som hadde et ønske om det og ettersom lillegutt
ligger over til storesøster i kveld passet det bra,
for han er den eneste som ikke liker sushi.


Men denne gangen hadde jeg lyst til å lage det selv og ikke kjøpe ferdig.
Best når det er helt ferskt.
Ser det ikke lekkert ut?


Her er det fra venstre:
Maki, Nigiri med scampi, Nigiri med Salmalaks og Salmatartar med Chips.


Vi laget oss også litt Sashimi med soyasaus/lime.


Trenger jeg å si at dette var Nyyyydeli.........
Det skjønner du når jeg forteller at vi spiste opp alt.
Moro å se at en gutt på 12 år er så glad i Sushi.
Tror ikke det er mange 12 åringer som ønsker seg Sushi som lørdags middag nei.
Men her i huset blir det helt sikkert servert flere ganger og
det blir selvfølgelig hjemmelaget,
for dette var moro.

Hadde en veldig koselig kveld på byen i går,
hvor jeg koste meg sammen med mine herlige arbeidskolleger
med god mat og drikke og en flott konsert av "Jævlar på kjærlek".
Fikk da testet sangstemmen litt også.....fnise
Traff også ungdommen på byen( datteren med venner)
Kjempekoselig å feste med ungdommen:))
Er ikke sikkert de syns det er like koselig da men......hihi
Men pyttsann......jeg kosa meg:)

I kveld blir det avslapping i godstolen, foran Tv`n
og med strikkingen i fanget.
En herlig lørdagskveld med andre ord.
Og det jeg strikker på nå er dette nydelige skjerfet.


Takk for alle koselige meldinger og mail jeg har fått fra
flere av dere som leser bloggen min.
Koselig <3
Ønsker dere alle en flott lørdagskveld.

Vi blogges snart igjen:)

Karipia

5 kommentarer:

  1. Sushien så himmelsk ut! Jr her og elsker det!! Har ennå ikkje prøvd meg å lage det, hmmm kanskje eg bør det!??

    Sjerfet ditt blir nydelig i den fargen. Nå skal eg begynne å felle og eg kjenner eg MÅ få det ferdig for eg har en topp her som eg ville hatt på meg i går!!!

    Kos deg, Kari og ha ein herlige kwell ;))

    Go`klem fra meg <3

    SvarSlett
  2. Ser utrolig godt ut... Jeg har
    aldri smakt sushi før, men
    kunne veldig godt tenke meg å
    smake det en dag :) Stille og
    rolig her i heimen også, data
    og tv titting = koselig ღ
    Ønsker deg en fortsatt fin
    kveld og helg, stor klem fra
    Mette

    SvarSlett
  3. Ser utrolig lekkert ut altså. Kunne ønske jeg likte sushi fordi det ser så fantastisk ut.
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  4. God kveld;) Deilig mat du har laget!!!
    Lurer på hvilke mønster du strikker sjalet i??
    Koser meg når jeg er på besøk i bloggen din;)

    SvarSlett
  5. Det så veldig godt ut! Eldstedatteren min elsker sushi, tror vi får prøve å lage det hjemme en dag også.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett