tirsdag 10. januar 2012

Gode minner.

Jeg liker å ta vare på det gamle.
Og det gjelder det meste som er gammelt.
Etter at jeg mistet min bestemor for 1,5 år siden har jeg arvet mye
som er verdt å ta vare på.
Men før jul kom jeg til å tenke på hennes gamle kokebøker.
Snakket med min onkel om det og han leitet fram
de gamle kokebøkene hennes.
Jeg fikk både kokebøkene,gamle putetrekk med broderier på og denne
herlige gamle kakeboksen.
Snille onkelen min <3


Denne er stor og jeg har aldri sett maken noen plass.
Skikkelig moro å arve denne,
minner, minner, minner.


Av kokebøker er det nok den håndskrevete jeg var mest interesert i.
Viktig å ta vare på de gamle oppskriftene som har vært i familien i mange år.
Gleder meg til å prøve noen av dem.


Jeg fikk også disse gamle jernene.
Både vaffeljern og kromkakejern av den gode gamle sorten.
Disse skal nok få en fin plass på hytta,
der har jeg et gammelt gorojern fra før.


Vil med dette innlegget ønske dere en minnerik dag <3

Vi blogges:)

Karipia



6 kommentarer:

  1. Så koselig. Jeg har også arvet litt fra bestemor, og det er så herlig å kunne se på tingene og minnes med glede

    SvarSlett
  2. En sånn kakeboks finnes på hytta vår. Ikke like strøken som din, men hva gjør vel det? ;)
    Klæm

    SvarSlett
  3. Så hyggelige minner å ta vare på :)

    SvarSlett
  4. så koselig med ting fra din bestemor. Jeg har min mormors oppskriftsbok og og min oldemors bryllupsbibel noe jeg setter utrolig stor pris på.

    SvarSlett
  5. Nydelige ting Kari! Sånn stor matboks hadde mormor også. Så fint at du tar vare på det gamle og tar tradisjoner vidre! Den kokeboka/oppskriftsamlinga er sikkert deg kjær. Helt herlig.

    SvarSlett
  6. Slike ting er rett og slett skatter! Jeg kjenner igjen kokebøkene fra de som min bestemor brukte :)

    SvarSlett