fredag 23. desember 2011

Lille julaften og julefreden har senket seg.

Endelig er dagen her.
Lille julaften.
I morges lagde jeg hjortekakene som vi skal ha i morgen.
Vi bruker det istedet for medisterkaker sammen med ribba.


Mamman min hjalp meg med steikinga.
Alle mann i arbeid nå før jul vettu.


Og vi har kvalitets sikret selvfølgelig.......
Mmmmm.......de var nydelige.

Mens mamma stekte hjortekakene lagde jeg pikekyss.
Det ble så mange eggehviter igjen etter at jeg lagde karamellpuddingen i går,
så da er det greit å lage pikekyss.


Av 8 eggehviter ble 85 store pikekyss.
Jeg doblet denne oppskrifta ettersom jeg hadde 8 eggehviter liggende.
4 eggehviter
8ss sukker
1 knivsodd bakepulver
Evt. konditorfarge

Stivpisk alt før du sprøyter topper på bakepapir.
Stekes ved 100 grader i ca 2 timer, til de er tørre.
Oppbevares i tett boks.
OBS........de forsvinner fort......
mye bedre enn de du kjøper <3

Snart kommer datteren og hun skal bo til oss i julen
ettersom samboeren har reist hjem til familien sin i Bergen.
Og jeg gleder meg masse til denne julen,
samling av familien,
mye god mat og drikke,
koselige dager med spill og moro
Vi starter i dag med nissegrøt og pakkefest.
Pakkefesten kan jeg fortelle mere om senere.
Ungen elsker pakkefest og det skjønner jeg,
for vi har 30 små pakker som kan vinnes.
Både fornuftige og ufornuftige ting.

Nå må jeg vel stille meg å røre i grøtgryta.
Så vi blogges:))

Karipia

1 kommentar:

  1. KOOOOOS deg masse Kari, nyt dagene sammen med alle dine kjære! Akkurat DET har eg også tenkå gjøre <3

    Go`Juleklem fra en kjempefornøyd Vibbedille ;))

    SvarSlett