onsdag 21. desember 2011

Kosedag på kjøkkenet.

Jeg og min mor har kosa oss på kjøkkenet i dag.
Hun begynte med å bake hele 9 brød.
6 grovbrød og 3 rugbrød.


Og kvalitets sikringen tok jeg meg av..........
og jeg lover.......
de var veldig gode.
Mens hun bakte brød,
lagde jeg Balsamicosild.


Av denne oppskriften blir det 3 glass.
3dl balsamico eddik
3dl vann
3dl sukker
3ts hel pepper
3 rødløk
1kg kryddersild

Skjær løken i tynne skiver og silden i passe biter og
legg det lagvis i glassene.
Kok opp balsamico eddiken, pepper, vann og sukker.
Avkjøl det helt før du har det over i glassene og setter det kaldt.
Det ene glasset blir nok gitt bort til Jul.
Koselig med spisende gaver syns jeg.

I kveld har jeg også laget dobbel porsjon med knekkebrød.
Her i huset elsker de hjemmelaget knekkebrød,
så da er det greit å lage dobbel porsjon når jeg først er igang.
Det er 2 brett i ovnen når dette bildet ble tatt, så
det blir litt mer enn dette.


Oppskriften på Knekkebrødene finner du
Har lagt ut den her i bloggen tidligere.
Denne gangen laget jeg dobbel porsjon,
så det ble 6 brett.
Gjett om vi gleder oss til å spise brødmat i Julen da........
OH Yeah.......


Vil med dette koselige bildet ønske alle mine lesere

EN RIKTIG GOD JUL

Skal strikke litt og se film jeg nå.
Vi blogges:))

Karipia

1 kommentar:

  1. Jaggu vet du å kose deg!!!
    Eg har kjøpt sildi dag, SURsild hehe, skal ha den over i stort glass for såå fylle på med masse løk, vips så har me ei sild me elsker hehe

    KOS deg og NYT tiden ;))

    Go`Juleklem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett