søndag 25. desember 2011

Julefeiring.

Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg skulle fortelle om hva pakkefest var for noe.¨
Vi hadde ca 30 små pakker på bordet.
Noen fornuftige pakker,noen ufornuftige pakker og noen moropakker.


Så kaster vi 2 terninger.
Når du får 2 like på terningene, får du ta deg en pakke.


Vi kaster terninger på rundgang,
får 3 forsøk hver gang.
Sånn holder vi på til alle pakkene er plukket.
Så åpner vi pakkene og ser hva vi har vunnet.
Da starter en ny runde med kasting av terninger.
Da setter jeg på alarm på klokka og bare jeg vet hvor lenge vi skal holde på.
Denne gangen satte jeg på 20 minutter.
Når vi nå får 2 like kan vi "stjele" den pakken vi har lyst på.
Det er nå det blir moro for det er alltid ett par pakker som er mere populære enn andre,
så det blir en kamp om disse.
I år var det flaxloddene og hårpudderet som ble mest populære.
Fikk dere lyst til å leke nå?
Dette har ihvertfall blitt en tradisjon til oss på lille julaften.
Og jeg ordner denne leken noen ganger på jentekvelder også.


Julaften ble en vellykket dag på mange måter.
Koselig med så mange gjester.
Svoren på ribba ble sprø som alltid og både barn og voksne ble storfornøyde med gavene sine.
Jeg må få takke alle mine strikkevenninner rundt omkring i landet for alle de flotte gavene jeg har fått.
Jeg takker hver og en av dere:))
Det ble flere spill i år også.
Her sitter ungene og spiller Jenga.


Og Twister var nok det morsomste.
Her ble voksne som barn igjen.
Og vi hadde det mye moro med dette i går kveld.


Her ble det mange rare stillinger etterhvert.
Og vi måtte jobbe lenge før vi fikk de 2 ungdommene til å tape.

Dagen i dag blir avslapping med familiespill og pinnekjøtt til middag.
Tror jeg skal finne fram strikkepinnene igjen i dag jeg.

Vi blogges:))

Karipia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar