fredag 15. juli 2011

Bestemors mønster:)

I dag har jeg bladd gjennom heklemønstrene jeg arvet etter
min bestemor.
Der fant jeg mange utklipp fra ukeblader.
Til og med litt reklamer. hihi
Men klenodiene (i mine øyne)
var de gamle heklemønstrene.
De var det mange av og det gamleste utklippet jeg fant
var fra 1974.


Mange av mønstrene kjenner jeg igjen
som blant annet sengeteppe jeg har fått av henne, duker,
 lysmansjetter, serviettringer og grytkluter.
Dette er moro å ta vare på:))


Blamt mønstrene fant jeg også alle heklekrokene hennes
og de var tynne.......veldig tynne.
Jeg har aldri heklet med så tynne heklekroker,
men jeg skal prøve tenkte jeg.
Den tynneste var så tynn at jeg nesten ikke så kroken:))
Og ei gammel broderisaks fant jeg også.
Takk til min kjære onkel Per som lot meg få lete gjennom
håndarbeidet etter bestemor <3


Innimellom mønstrene lå det en gammel
blondehals også........lekkert:))
Den må jeg finne en fin plass til så jeg får
vist den fram.
Jeg skulle hatt meg en byste/gine tror jeg:))
Noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

I dag begynte vi å pusse opp soverommet vårt.......
eller rettere sagt vi har tømt rommet og mannen i huset
holder på å rive ned garderobeskapet nå.


Grønn vegg bak garderobeskapet da ja.....
æsj....har vi virkelig hatt grønt soverom:))
Jaja.....men nå skal det bli noe annet:)

I helgen skal vi:
legge ny maletapet
male tak
male vegger
male lister
male vinduskarm
montere ny garderobe
vente på elektrikeren som kommer på søndag
montere nye lamper i tak og på vegg
flytte inn

Håper vi rekker alt dette i helgen,
men har mine tvil ettersom jeg jobber med
halv kapasitet føler jeg:))

Men tid til blogging skal jeg nok få til
så vi blogges:))

Karipia



3 kommentarer:

  1. Moro med gamle oppskrifter både på håndarbeid og mat, syns jeg. :-)Er så glad ikke alt sånt bare blir kastet.

    Flott krage!!!!

    Klem fra
    ~elin~på tur i blogglandia

    SvarSlett
  2. Artig med gamle oppskrifter :) Har noen liggende selv og det er moro å se på hvordan modellene/motene har forandret seg. Ikke minst hårfrisyrene ;))

    SvarSlett
  3. Kjekt å arve slike skatter fra bestemor !

    Serviettringene kjenner jeg igjen. Har mange slike pluss oppskriften. ;)

    SvarSlett