torsdag 2. juni 2011

Hage syssel.

I dag har vi vært ut hele dagen.
Noen har syklet og hoppet på trampolinen,
en annen har klipt plenen og vært rundt tomta med kantklipperen.
Så nå er det så fint atte......
Mens jeg har kosa meg på verandaen, med pynting, vasking og rydding.


Har vært på hemsen på garagen og tatt ned mye nips til hagen.
Dette velkommen stativet med blomsterpotte
kjøpte jeg i høst og la det bort med engang.
Så det hadde jeg helt glemt at jeg hadde.
Desto mer moro å finne det da:))


Dette melkspannet er fra gården til svigerfar.
Stampen og bøttene har jeg arvet fra bestemor.
Her har jeg ikke fått plantet noe enda.....men det kommer:))


Disse store blomsterkassene har vi hatt i mange år og planen er vel egentlig å fjerne de.
Men mens jeg venter på det kan jeg jo pynte og plante litt......hihi
De var så kjedelige der de sto helt tomme,
nå ble det mye bedre.


Fant mange flotte potter og pidestaller også.
Noen er tatt i bruk, så får vi se om jeg får bruk for de andre etterhvert.
Lyslykta til venstre har jeg 2 stk av og de ble kjøpt hos en brukthandler i Danmark
sommeren 2009.
De er veldig sjarmerende.
Alt trenger ikke være nytt til meg, ser mange fine skatter i brukt og gammelt:))


Grønnplanter blir det aldri nok av ute.
Det er viktigere enn planter med blomster på.


Og lyslykter har jeg MANGE av på verandaen.
Det er såååååå koselig på kveldene når de blir tent.


Søte hjerter som jeg stasjet opp med heklet blonde og silkeblomster.


En blomsterkasse på en kjedelig grå vegg gjorde seg.
Foreløpig er det bare grønt oppi, men det kan forandres når
sommeren kommer for fullt tenker jeg.


Kirsebærtreet vårt står i full blomst i hagen nå.
Et flott skue og det dufter deilig.
Håper på flere kirsebær i år enn i fjor.......
da var det vel 3 stk.....hihi

 

Disse flotte staudene har jeg kjøpt meg mange av i år.
Det er Astilbe og de finnes i mange nydelige farger.
Jeg kjøpte 4 forskjellige farger og de glir fint inn i hverandre.


Det jeg liker så godt med disse er at de er flotte som snitt,
fine å sette i en vase.


Nå har jeg planer om å nyte resten av kvelden i godstolen.
Kanskje det blir hyttetur i morgen:))

Vi blogges:))

Karipia



3 kommentarer:

  1. Så nydelig du har pynta på terrassen :D Koselig tid dette her :D

    Ha en trivelig kristihimmelfarts kveld :D

    SvarSlett
  2. Sååå koselig dere har det ! Virkelig flott og fint pyntet; du er kjempeflink :-))Nå kan du kose deg og slappe av i godstolen :-)Ha en fin kveld !!

    SvarSlett
  3. Oj så fint du har ordnet det Kari,som jeg har sagt før du er bare super flink,blir aldri lei av å rose deg,meget morsomt å få ideer fra deg også:-)Laget forresten eggesalaten din i dag,den var kjempe god..:-) ha en fin kveld:-)

    SvarSlett