søndag 8. mai 2011

En flott dag i Trondheim.

I dag har vi virkelig hatt en flott dag.
Sol og varme gjør godt til kropp og sjel etter en lang vinter.
Vi har vært ute i hele dag.
Startet dagen med frokost på verandaen, eterfulgt av noen timer med strikking ute.
Så har vi vært på fotballkamper med lillegutt, som vi stort sett er hver helg.
Da vi kom hjem fra kampene ble det grilling,
og i dag nøyet vi oss ikke med engangsgrill, så vi tok fram gassgrillen fra
vinterlagringen innerst i garagen.


Koselig kaffebesøk av naboer fikk vi også på ettermiddagen,
og i kveld fikk jeg besøk av Kristina(Trollmor),
som først tok fotpleie på meg før vi tilbringte noen timer i paviljongen med strikketøyet
og skravlet i vei.


Vi måtte fram med pleddene i 10 tiden i kveld,
for vi hadde ikke lyst til å gå inn.
Det er sååååå koselig å sitte der ute, så jeg må nok invistere i en varmeovn
etterhvert for da kan vi sitte lenger utover kveldene.


Men vi satt der ute til klokken 23.00 faktisk og det var ikke kaldt,
ble litt rå luft eterhvert da men pyttsann......
Og vi satt begge to og strikket på babytøy.
Jeg skal nok blogge mitt etterhvert,
må bare gjøre ferdig tilbehøret.


I hjørnet på sofagruppen har jeg et trappehjørne stående
med blomster og lys på.
Og på den midterste hyllen står det en søt liten vannfontene......
det er så koselig å høre på sildrende vann i hagen.
På hytta har jeg bekken som bruser,
men her hjemme er jeg ikke så heldig å ha noen bekk i hagen.
Så da var en liten vannfontene løsningen.

Nå skal jeg ta natten her, men vi blogges nok snart igjen.

Karipia


3 kommentarer:

  1. Så koselig dere har det. Ja, det har vært en deilig dag i Trondheim. Vi gikk tur ved sjøen. Herlig.

    Ha ei strålende uke

    SvarSlett
  2. Så koselig dere hadde det da. En terrassevarmer hadde nok gjort susen kan jeg tenke meg.

    SvarSlett
  3. Så koselig det så ut å sitte i paviljongen med strikketøy og en god prat!
    En herlig tid vi er inne i nå,håper det blir en varm fin sommer.
    Flott å starte dagen med frokost ute,det gjør vi og så ofte vi kan.
    Gleder mer til å se hva du har på strikkepinnene..
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett