tirsdag 1. mars 2011

Knekkebrød.

I dag har jeg bakt knekkebrød. De er bare såååååå gode:)
Jeg tenkte dere skulle få oppskrifta på dem.
Det fins jo mange varianter av dem etterhvert,
 og de er jo blitt veldig populære.

Men her er nå den oppskrifta jeg bruker da:

2 dl grovt rugmel
2 dl havrekli
2 dl kruskakli
2 dl store havregryn
2 dl sesamfrø
2 dl linfrø
1-2 dl solsikkekjerner
2 ts salt
7 dl vann



Bland alt det tørre i en bolle og tilsett vannet.



Så fordeler du røren på 3 stekebrett som er dekt med bakepapir.



Så er det bare å klappe det utover brettet.......



Og del opp i passe biter med en pizzaskjærer.

Stekes på varmluft 160`C i 70 minutter.



Og da er det bare å nyyyyyte......sammen med en deilig kopp Choccocino:))




Dette ble kveldsmaten min i kveld.........Yammi

Vi blogges:))

Karipia

3 kommentarer:

  1. Jeg har helt fått dilla på slike, de er jo bare så gode! Og det beste er at ungene elsker dem også.
    Har ikke prøvd denne oppskrifta, men kanskje til helga?

    SvarSlett
  2. kjæmpegodt me hjæmbakt knækkebrø!
    Så bra god ut kveldsmaten din ja:-)

    SvarSlett
  3. Åhhhhh....Dei såg knall gode ut,takk for at du deler oppskrifta:)Det bildet du har som velkomst på bloggen din var bare heilt nydelig,kjempefine ting:)

    SvarSlett